Vyučování “naruby”

Michaela Turziková | Aktuality

Ve dnech 18. – 20. 6. 2018 si žáci naší třídy 5. C mohli vyzkoušet, jaké to je být paní učitelkou.  A sama paní učitelka si po pár letech zase mohla sednout do školní lavice, hlásit se, dostávat známky a poslouchat výklad nás, učitelů. Žáci, coby učitelé, si pro třídu připravili úkoly, hry, pracovní listy a soutěže, aby zabavili zbytek třídy. Ostatní děti se snažily a za svou snahu dostaly nejednu sladkou odměnu. O učivo v jednotlivých hodinách se postaraly dvojice žáků nebo žákyň. Každá dvojice vyučovala třídu pouze jednu vybranou vyučovací hodinu –  český jazyk, matematiku, vlastivědu a výtvarnou výchovu. Většině „učitelů/učitelek“ jsem položila v souvislosti s touto hodinou „naruby“ otázku a tady jsou jejich odpovědi.

 

Otázka:  Jak jsi byla spokojena s prací třídy ve své vyučovací hodině (český jazyk)?

Barča: Docela byla, pracovali, ale mohli být hodnější.

Otázka: Jak dlouho ses na vyučování předmětu vlastivěda připravoval?

Ondra: Asi hodinu.

Otázka:  Bavila by tě práce paní učitelky?

Áďa: Asi moc ne.

Otázka:  Co sis pro žáky na hodinu připravila?

Sofi: Obrázek, jelikož jsem učila výtvarnou výchovu.

Otázka: Bylo pro tebe těžké vystupovat před třídou jako paní učitelka?

Verča: Ano a dost.

 

Na závěr chci napsat, že se nám to moc líbilo, bylo zajímavé vyzkoušet si vše z pohledu paní učitelky.   

Zuzka Procházková, 5.C