Adaptační kurz – den první

Helena Brejlová | Ježci

Děti nejprve představovaly svoje medvídky mazlíky a pak jsme si s nimi trošku zacvičili. Následovalo několik aktivizačních her, které nám mimo jiné posloužily k tomu, že se děti rozdělily do 5 týmů velmi nestandartních názvů(Ledoví tygři, pampelišky, sedmikrásky, gepardí mamky a pruhovaní tygři).První skupinová práce byla složit a nalepit obrázek k pohádce “Mášenka a tři medvědi“.

Pak jsme si pohádku poslechli a ještě společně převyprávěli, aby se nám dostala dobře do paměti. Po svačince jsme se vrhli na kreslení ilustrace k pohádce tuší. Nedošlo k žádnému většímu začernění, za což patří dětem velká pochvala.Po dokreslení čekala děti zkouška tolerance a trpělivosti. Kreslili ve dvojici medvídka společně jen jednou tužkou. Bylo zapotřebí si následně sdělit pocity dětí, které byli skutečně rozmanité.Dále jsme také modelovali mističku pro medvídka a do ní i nějakou tu potravu. Tato činnost děti obzvláště bavila.

Po obědě se k nám připojila paní vychovatelka Miroslava Fulínová, která měla pro děti připravené nejrůznější týmové disciplíny: chytání rybiček, doplňování pohádkových dvojic, hod šiškou,…

Bohužel počasí nám nebylo nakloněno, a tak se většina činností odehrávala u nás ve třídě. Příjemným zpestřením však byla půlhodinka strávená v tělocvičně, kde se děti konečně dosyta proběhly. První den byl sice dlouhý, ale doufám, že příjemný.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Obrázek 9 z 52