V pátých a šestých ročnících jsme si v hodinách výtvarné výchovy povídali o našem působení na přírodu. V hodinách jsme využili materiálů Ekoabecedy (aneb na cestě k odpovědné spotřebě). Zhlédli jsme krátké filmy s tématem chování k udržitelnému rozvoji, Plýtvák potravinový a Plýtvák šatní. Hovořili jsme s žáky o tom, jak působíme na okolí, diskutovali o možnostech, kterými můžeme omezit naše negativní působení na klima v republice i v celosvětovém měřítku. Některé naše nákupy jsme si ukázali na obrázcích vodní stopy nebo uhlíkové stopy. Pozitivně ovlivňovat můžeme správným využíváním oblečení, neplýtvání potravinami, výběrem způsobu cestování do školy a také způsoby neplýtvání v domácnosti. Správné i nesprávné chování zakreslili žáci do velké stopy a další nápady vedle ní.
Ing. D. Pitelková