V 8.B jsme v hodině Čsp zrealizovali nápad p. a. Rohlíkové. Žáci si ve dvou skupinách „stavěli a zařizovali dům“. Seznamovali se tak více s vybranými řemesly. V hodinách využíváme i videa na www.infoabsolvent.cz. Práce, prostředí, používané nástroje, uplatnění i výsledek činnosti profesí, posouzení vlastních schopností a dovedností to je nyní práce osmáků. Příští rok je čeká výběr oboru studia na střední škole.
Kartonové modely mají osvětlení, vymalované stěny, natažené koberce, drobné zařízení. V modelu se střechou můžeme vidět v přízemí halu se sedací soupravou, koupelnu (z modelovací hmoty nechybí umyvadlo, sprchový kout i toaleta), jídelnu se židlemi a podsedáky. Patro je s přízemím spojeno schody. V patře je ložnice s postelí, v té jsou polštáře i pokrývky. V domě nechybí květinové dekorace. Návrh domu vznikl společnou prací a úpravami v průběhu realizace. Chlapci zařizovali stavební, instalatérské, elektrikářské práce. Dívky se realizovaly v nábytkářství, šily a potahovaly, povlíkaly, čalounily. Přestože se obě skupiny ve třídě modelům věnovaly dvě vyučovací hodiny, jeden z domů je více vybavený a „vymazlený“.
Je to práce: Onderkové M., Čepelové A., Škvorové M., Pohunkové E., Doležala F., Krupičky M., Schovánka M., Devery D., Nevřely T., Goliszka O., Scharfa T., Štěpánka F. a Čecha K.
za předmět Čsp ve třídě Pitelková D.