Tento závod se jezdí na trati skládající se z uzavřených veřejných silnic a nebyl míněn jen jako test schopností vozů a posádek být rychlý, ale také vydržet nasazení trvající 24 hodin.
Závod se jede celých 24 hodin bez přestávky, jezdí se se speciálními závodními vozy, které jsou na tento závod stavěné.
Startovní pole je obvykle složeno většinou z několika desítek vozů, které se dělí do několika skupin. Na konci se vyhlašuje jak celkové pořadí, tak pořadí jednotlivých skupin.
Rozdělení skupin a jejich technické specifikace se postupně měnily. V současné době jsou vypisovány čtyři kategorie: LMP1, LMP2, GTE Pro a GTE Am. Vozy na nejdelší rovině okruhu La Sarthe dosahují rychlostí kolem 340 km/h. Celková délka dráhy je 13 680 m neboli 13 km. Okruh má 21 zatáček, z nichž je devět levotočivých a dvanáct pravotočivých. Nejdelší rovinka na trati měří 1940 m. Nejvyšší rychlosti dosáhl za volantem prototypu 919 v závodě v roce 2016 Brendon Hartley – 333,9 km/h na rovince Mulsanne v 50. kole.
Nicolas Mokoš, 7. E